ضد فتنه

ضد فتنه
 
ظهور را باید ما محقق سازیم

در دنیایی که ما زندگی میکنیم،درطبیعت ، در زندگی روزمره ما موسیقی به ذات جریان دارد و انکار ناپذیر است موسیقی و در بیان کامل تر ریتم و آهنگ در جزء جزء اعمال و رفتار ما یافت میشود، از (راه رفتن چند نفر باهم در خیابان که بایک ریتم و در یک جهت قدم بر می دارند تا صدای پختن و سرخ شدن غذا در آشپزخانه و صدای قل قل سماور) و یا در طبیعت میتوان به صدای آب و آبشار و یا صدای پرندگان،وزش باد، بارش باران و ... اشاره کرد.

اما گاهی از اوقات تا اسم موسیقی به زبان می آید و به آن اشاره می شود برخی از ما وشاید همه ما ناخودآگاه به یاد آلات موسیقی،آلبوم فلان خواننده و اجرای کنسرت بهمان خواننده

می افتیم که در واقع این ذهنیت غلط و هیچ منطق درستی پشت آن نیست . موسیقی که ما از آن یاد میکنیم ساخته دست بشر و به عبارت بهتر دست کاری شده توسط ما انسان هاست که بدون درک درست از ذات موسیقی و نداشتن علم و تخصص درست از آن دست به نابودی و به انحراف کشیدن این نعمت الهی زده ایم . در حالی که این نعمت و هدیه ی الهی اگر در جای خودش و به صورت صحیح به کارگیری شود چه بسا برای بشریت مفید و در راه تعالی وی موثر خواهد بود و اگر به درستی از آن استفاده نشود باعث نابودی و افول انسان خواهد شد. مانند کاربرد چاقو،دارو و مُسکِن ها،رادیو اکتیو و سایر مواردی که همه ی ما در زندگی با آن ها برخورد داشته ایم.

ادیان الهی مخصوصا اسلام هیچگونه مخالفتی با موسیقی، ریتم و آهنگ طبیعی ،بجا و باساختار درست ندارند و بالعکس موسیقی در ذات آنها اجین شده است.

دردین مبین اسلام موسیقی و ریتم به وفور دیده میشود مثلا آیات و مفاهیم کتاب آسمانی قرآن کریم براساس یک ریتم و ضرب آهنگ خاص شکل گرفته و در آن پر است از آهنگ و موسیقی

اذان وآوای آن و در بی شمار احادیث ، دعاها و مناجات ، موسیقی به ذات یافت می شود.

نوع قرارگیری حروف،علامت ها،کلمات، صفات ، معانی و جایگاه آن ها نشان دهنده وجود آهنگ و ریتم در آیات و روایات است.

پس در می یابیم که موسیقی آن چیزی نیست که ما فهمیدیم و بدان عادت کردیم و گوش میدهیم.

بدن ما انسان ها و روح ما به موسیقی نیاز دارد و لی نه این موسیقی ساختگی و دست کاری شده و غلط رایج شده در جامعه، آهنگ هایی که بجای آنکه آرامش بخش ، مفرح و مفید باشد آثار بسیار مخرب روحی و روانی را در پی خواهد داشت.

شاید یک آرامش و رفاه مقطعی و موقتی به انسان بدهد ولی اثر تخریبی و زیانبارش بیشتر از فوایدش است در حالی که هیچ فایده ای هم ندارد.

به عبارت دیگر می توان گفت حتی اگر موسیقی سالم و طبیعی و آنچه که در دین مورد تأیید است (مانند صدای پرندگان،صوت قرآن، مداحی،روضه و...) رادرجای مناسب و به موقع و در شرایط ایده آل استفاده نشود،آن هم ضرر آفرین و آسیب رسان خواهد بوددیگر چه برسد به آن نوع از موسیقی که به ذات بدون هیچگونه توجیح علمی و منطقی و ساخته ی دست بشر است، موسیقی که نه علم آن را تأیید میکند نه عقل و منطق و نه دین.

شاید یک سازنده آلات موسیقی ویا سازنده ی نت،آهنگ ساز،نوازنده و خواننده در کار خود استاد باشند و بهترین ها را در عرصه ی موسیقی خلق کرده باشند و لی به علت عدم آگاهی و شناخت آنها از ساختار علمی و طبیعی جهان آفرینش و بدن و روح انسان در واقع کار آنها احمقانه ترین و جاهلانه ترین کار ممکن است حتی اگر در حوزه خود عالی ترین متخصص باشند.

به عنوان مثال یک آشپز همانگونه که در کار خود تبحر و تخصص دارد ، در زمینه ی شناخت مزاج انسان و سردی گرمی و مفید ومضر بودن غذاها با توجه به بدن و مزاج هر فرد نیز تخصص دارد و بر اساس این شناخت ها غذای مورد نظر هرکس را ارائه می کند و نه فقط صرفا به آشپزی بلکه به پزشکی بدن انسان هم اشراف کامل دارد برای همین باآگاهی کامل از ساختار مواد و بدن انسان کار خود را انجام می دهد برای همین کمترین آسیب و مشکلات در این حوزه به وجود می آید هرچند که آشپزهای صرفا آشپز دراین وادی زیاد به چشم می خورد.

به عبارت بهتر و ساده تر موسیقی که در حال حاضر برای ما تعریف شده است و ماباآن خوگرفته ایم وروزمرگی خود راباآن می گذرانیم قسمت بسیار عمده ی آن برگرفته از فرهنگ غرب و براساس معادلات و محاسبات کاملا دقیق غربی اروپایی است که حتی موسیقی اصیل و باقدمت ما ایرانی هارا نیز تحت شعاع قرار داده است،هرچند که همین موسیقی اصیل بجای خود دارای اشکالات ساختاری می باشد، اما اگر ما متابلیسم بدن انسان و وجه های روحی آن و موسیقی را از وجه ی علمی و پزشکی بررسی کنیم متوجه بسیاری نکات می شویم

منجمله : اینکه بدن انسان دارای ساختاری بسیار پیچیده است که شرایط طبیعی بیرونی و درونی تأثیرات مشهودی روی آن می گذارد که توضیح کامل در مورد آن در این جا نمی گنجد ولی برای درک بهتر موضوع به چند مثال بسنده می کنم، در یک توضیح کلی باید گفت که بدن انسان دارای یکسری فعالیت های ارادی ،نیمه ارادی و غیر ارادی است و کنترل این سه بخش توسط دستگاه عصبی و ارسال و دریافت پیام از مغز صورت می گیرد

فعالیت های ارادی مانند: بازو بسته کردن دهان وچشم،حرکت دست و پا، فکر کردن،صحبت

فعالیت های نیمه ارادی مانند: کنترل موقتی دم و بازدم (ما می توانیم برای لحظاتی نفس نکشیم و تنفس خود را کنترل کنیم اما زمانی که بدن به جذب اکسیژن و یا دفع دی اکسید کربن نیاز دارد به صورت خودکار و غیر ارادی عمل دم بازدم صورت گرفته و مجاری تنفسی باز و بسته خواهند شد)،مانند کنترل موقت دفعیات بدن(ادرار و مدفوع)

اعمال غیر ارادی: که کنترل آن از دست انسان خارج است و از بدو تولد تالحظه ی مرگ به صورت اتوماتیک انجام می شود مانند: ضربان قلب ،هزم غذا، گردش خون، و نکته ی مهم که مربوط به بحث ما میشود (فعالیت دستگاه عصبی)که البته در برخی موارد جزء نیمه ارادی است ولی در ذات غیر ارادی است.

دستگاه عصبی انسان در شرایط و حالات مختلف واکنش ها ودستورات مختلفی دربدن از خود نشان می دهد و دارای دوبخش اصلی و کاربردی است

اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک: که عصب سمپاتیک در هنگام بروز خشم، هیجان، ترس و درد فعال می شود و واکنش نشان می دهد. و وظیفه ی ترشح آدرنالین در خون را به عهده دارد اين مواد باعث تشديد اثرات نورونهاى سمپاتيك مى‏شوند. بالا رفتن ضربان قلب، افزايش فشار شريانى، افزايش قدرت انقباضات عضله قلبى، انقباض عروقى كه به سمت پوست و سيستمهاى گوارشى مى‏روند و متقابلاً افزايش ميزان جريان خون به مغز، قلب و عضلاتى كه مشغول فعاليت شديد هستند، جزو آن دسته از پاسخهاى فيزيولوژيك عمومى است كه در شرايط استرس در اثر فعاليت اين سيستم به محرك داده مى‏شود. دستگاه عصبى سمپاتيك همچنين باعث گشاد شدن مردمك چشم، كاهش فعاليت سيستم گوارشى از طريق كاهش حركت آن و انقباض اسفنكترها مى‏شود. اين سيستم با افزايش ميزان گليكوليز، قند خون را افزايش مى‏دهد. در اثر فعاليت سيستم سمپاتيك جريان خون مغز افزايش يافته و باعث تشديد فعاليتهاى روانى مى‏گردد. ترشحات غدد عرق افزايش، ولى غدد اشكى و بزاقى كاهش مى‏يابد و بالاخره اينكه طحال گلبولهاى قرمز بيشترى را در جريان خون آزاد خواهد كرد. بنابراين، به طور خلاصه اينكه عملكرد اصلى سيستم سمپاتيك تحرك بخشيدن به بدن در شرايط اضطرارى و استرس مى‏باشد.

و عصب پاراسمپاتیک به طور كلى، سيستم عصبى پاراسمپاتيك يك سيستم اختصاصى با واكنش كند است، كه بيشتر تمايل به ذخيره انرژى دارد. اين سيستم مى‏تواند همزمان با سيستم سمپاتيك در شرايط تهاجم و گريز فعال شود. تحريك سيستم عصبى پاراسمپاتيك داراى اثرات مخالف با سيستم سمپاتيك است و باعث نگه داشتن موجود زنده در يك وضعيت آرام و بدون تنش مى‏شود. ميزان ضربان قلب و فشار خون را كاهش داده، باعث افزايش فعاليت گوارشى، انقباض مجراى برونشى و انقباض مردمكها مى‏گردد. فعاليتهاى ذهنى در اثر فعاليت اين سيستم نيز كاهش مى‏يابد.

با بیان این تعریفات و توضیحات در می یابیم که هرگونه عملکرد روحی و جسمی در بدن انسان باتوجه به شرایط محیطی و درونی باعث بروز یکی از واکنش های عصبی ذکر شده

می شود که هرکدام می تواند در جای خود مفید بوده ویا بر اثر برهم زدن قواعد اجرایی آن بسیار ویرانگر و مضر باشد

موسیقی ساختارشکنی که ما گوش جان به آن می سپاریم به خودی خود بیشتر مختل

کننده ی این سیستم عصبی است تا تنظیم کننده ی آن دیگر چه برسد به اینکه این نوع موسیقی را ما در جایگاه و قاعده ی مثلا درست آن هم استفاده نکنیم که در این صورت باید فاتحه ی روح جسم یک انسان سالم راخواند.

موسیقی که به اسم موسیقی برای ما جا انداخته اند و به خرد ما می دهند دارای یک ترکیب و فرمول بی نظم و پریشانی است که می توان به جرأت گفت قدرت تخریب آن برای انسان حتی از بمب اتم هم بیشتر است ، موسیقی که تشکیل شده است از سبک های در هم و برهم الگو گرفته از غرب حتی وجه سنتی آن هم ازاین قائده مستثنا نیست سبک هایی مانند «سنتی ، رپ ، راک ،جاز ، پاپ ، تکنو ، لایت ، متال ،و...» که بجای آرامش ،شادی مناسب ،ورفاه فکری و جسمی بیشتر باعث استرس ، نگرانی، غم و افسوس می شود ،چه نوع داخلی آن و چه نوع خارجی آن چه سبک غربی و چه شرقی آن مخصوصا اینکه ناصحیح و بی جا از آن ها استفاده کنیم. این نوع موسیقی ها گاه غمناک ، گاه ریتمیک و شاد ، گاه حماسی و گاه مثلا آرامش بخش می باشند شاید گوش دادن آنها در جا وشرایطشان فایده ی کمی داشته باشد و ضرر چشمگیری نداشته باشد که البته بابررسی های علمی تاحد قابل ملاحضه ای دارد ولی گوش دادن آنها در جایگاه و شرایط عکس نوع موسیقی فاجعه بار بوده و باعث نابودی تدریجی انسان می شود.  و از آن فاجعه بار تر این است که ما آهنگ هارا به صورت کالکشن و یاترکیبی گوش دهیم یعنی در یک فاصله ی زمانی خاص چند آهنگ که هرکدام دارای سبک و ملودی و وزن و ریتم خاصی است پشت سرهم گوش بدهیم در این صورت دریک آن بدن دو واکنش

عکس هم با توجه به اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک انجام می دهد که آسیب آن از هر ویروس و سرطانی برای بدن بدتر و بدتر است

بارها برای همه ی ما پیش آمده که از رادیو و تلویزیون ویا داخل رایانه چندین آهنگ را که پشت سرهم گوش می دهیم هرکدام در یک سبک ساخته و اجرا شده است مثلا یکی سنتی غمناک دومی پاپ سومی جاز یا تکنو که ریتمیک است چهارمی پاپ ملایم و آرام پنجمی حماسی ششمی راک یا رپ غمناک. همانگونه که از مثال بر می آید این به هم ریختگی و ناهمگونی اگر در یک فاصله ی زمانی مثلا بیست دقیقه گوش داده شود ملاحظه کنید که چه بلایی به سر بدن ما می آید

به عنوان مثال: ما در حالت سکون و آرامش جسمی موسیقی ریتمیک و هیجانی گوش بدهیم مانند پشت فرمان و در حالت رانندگی که جسم در سکون کامل است اما ما با داشتن یک سیستم پرقدرت نصب شده در خودرو در حال گوش دادن به آهنگ ریتمیگ و فرح بخش هستیم بدن آدرنالین ترشح ،قند در خون به مقدار فراوان تزریق غضلات منقبض آماده برای فعالیت شدید ام متأسفانه ما در یکجا نشسته و مجالی برای دفع آدرنالین و سوزاندن قند نیست و اینگونه بدن آسیب فراوان می بیند. و یا در حالت عکس در فعالیت شدید آهنگ ملایم گوش بدهیم.

جابجا گوش دادن موسیقی ویا حتی در ساختار درست گوش دادن آن همانطور که قبلا گفته شد هردو مضر  ومخرب است

چون گاهی پیش می آید که ماتحرک فراوان داریم ودر عین حال موسیقی ریتمیک هم گوش می دهیم، این تاحدودی مناسب است ولی بیشتر از آن باعث فشار به بدن و تخلیه فراوان انرژی واز تنظیم خارج شدن دستگاه ها وغدد بدن را به دنبال خواهد داشت و در نتیجه آسیب های روحی و جسمی فراوان در دازمدت .

نتیجه گیری :

به هرحال همانطور که اشاره شد موسیقی بیشتر از آنکه مفید باشد مضر است

موسیقی چیزی به انسان نمی آموزد به علم و آگاهی انسان نمی افزاید پس چیزی که فایده ای برای انسان نداشته باشد لزومی به استفاده از ان نیست.

موسیقی انسان را به خیال و وهم و رویا می برد و دقایق و ساعاتی مارا از واقعیت و عقلانیت دور می کند،البته تخیل و رویا پردازی خوب است وگاه انسان به وسیله ی همین تخیل به جایگاه و شرایط بالایی در علم و هنر می رسد ولی تخیل و رویای سازنده و کاربردی نه کاذب و خلاف منطق عقل، پس چیزی که عمدتاً انسان را به بیهودگی ،کذب ، وخیالات بی فایده بکشاند پرضرر و خلاف تعالی انسانی خواهد بود (مانند موادمخدر و مشروبات الکلی)

موسیقی هنر اغواگرانست هنری که بیشترین هدفش نیل به خواسته  های نفس وتوهمات پوچ دارد،از میان تمام سبک ها آنچه که ما بیشتر از آن استفاده می کنیم و به سمت آن گرایش داریم موسیقی باسبک های ریتمیک،هیجانی و تحرک آور است و بیشتر تحرکی که به بی اخلاقی و بی ثباتی حیا و عفت منجر می شود. به حدیث ذیل توجه کنید

موسیقی عامل فحشاء؛ كه در روايتي امام صادق (ع) مي فرمايند: الغناء رقيّة الزنا؛ غناء و موسيقي حرام انسان را به زنا مي كشاند

پس چیزی که احتمال استفاده ی ناصحیح از آن بیشتر است ودر آن ترس از به گناه افتادن وجود دارد ، باید از آن فاصله گرفت و آن را ترک کرد

موسیقی مخصوصاً از نوع امروزی آن که با هدف و منظوری خاص تولید و ارائه می شود یکسری نکات ریز و پیام های مشخص ضد دینی ،ضد بشری به صورت کاملا حرفه ای در شعر یا آهنگ گنجانده شده و گاه احتمال توحین و جسارت به مقدسات را در پی داشته باشد.

پس چرا ما کاری بکنیم و چیزی را گوش بدهیم که نسبت به آن علم و آگاهی نداریم. و دانسته یا ندانسته باعث بی حرمتی وارتکاب گناه شویم

آیا ما دارویی را که در موردش اطلاعات پزشکی نداریم و یا با پزشک مشورت نکرده ایم مصرف میکنیم؟ موسیقی هم به مانند دارو.

************************************

و اما چند حدیث درمورد موسیقی:

* براي آنان که در خانه موسيقي زياد گوش مي کنند: امام صادق (ع) :

خانه ي غنا و موسیقی از نزول مصيبتي دردناک در آن ايمن نتوان بود و دعا

در آن خانه به اجابت نرسد و فرشته داخل آن خانه نشود. (وسايل الشيعه ،

ج17، ص 303)

* عاقبت امت مطرب : امام حسين (ع) : هيچ امتي که در آن موسيقي

باشد پاک و مقدس نشده است. (کافي ج6 ص 437)

* امام باقر (ع) : غنا دورويي و به دنبال خود فقر مي آورد.( وسايل شيعه ج

17 ص 309)

* مستمع غنا يا شيطان پرست : امام باقر (ع) فرمودند: کسي که به

سخن گوينده اي گوش دهد و به او ميل کند پس او را پرستيده است پس

اکر ناطق از خدا ادا کند شنوده خدا را پرستش کرده و اگر ناطق از

شيطان برساند پس شنونده شيطان را پرستش کرده است.

* درباره کسي که به نواي موسيقي و آوازه خواني گوش مي دهد

امام رضا (ع): گوش فرا دادن و شنيدن صداي تارها و آلات موسيقي

از گناهان کبيره است.    منبع :وسائل الشيعه کتاب تجارت باب 100

* شخصي از امام صادق (ع) درباره حکم گوش دادن به آلات

موسيقي و صوت شخص آوازه خوان سوال نمود حضرت پاسخ دادند : اي

مرد آيا سخن خداي متعال در سوره اسري آيه 17را نشنيدي که

مي فرمايد:همانا چشم وگوش و قلب نسبت به آن چيزهايي که کسب نموده اند

مسئولند .پس گوش خود را از شنيدن صداهاي حرامي مانند موسيقي و

آوازه خواني حفظ کن که در قبال آن مسئول هستي .  منبع:مستدرک الوسائل جلد 13باب80حديث2

* حضرت صادق (ع):مزد مرد و زن خواننده حرام است.  منبع : من لايحضر الفقيه جلد 3 صفحه105

* حضرت صادق (ع): درباره خريد و فروش آلات موسيقي فرمودند: صفتي که هيچ جهت حلالي در آن نباشد و جز شر و فساد چيزي در آن مترتب نباشد مانند آلات موسيقي و شطرنج و صليب سازي و يا نوشابه هاي مست کننده و هرچيزي که از اين قبيل باشد پس ياد دادن و ياد گرفتن و خريد و فروش و اجرت دادن به کسي در رابطه با آن و يا اجرت گرفتن در رابطه مثلا حمل وسائل آن و کلا جميع تصرفات در آنها حرام است .       منبع : تحف العقول صفحه 335

پس ما در می یابیم که تمایل به گناه و لغویات و بیهودگی در موسیقی بیشتر از خیر و ثواب آن است و گاه اصلا خیری در آن نیست.

وکاری که سرانجام و عاقبت درستی ندارد چرا زیر بارش برویم.

شاید عده های با خواندن این مطالب اینطور موضع بگیرند و علت بیاورند که ای بابا در دنیای شلوغ و پر سروصدای امروزی در شرایطی که هزاران چیز باعث به گناه افتادن و آسیب جسمی و روانی ما می شود و انواع خوراکی های غلط، فکرهای نگران و مضطرب دیگر اهمیتی ندارد که موسیقی خوب است یا بد ، نفع دارد یا ضرر ویا توجیهاتی مانند اینکه در این شرایط سخت هرچه آدم کمترعمر کند بهتر است و سایر موارد.

باید پذیرفت که ما خواسته یا ناخواسته درگیر سختی ها ،مشکلات و گرفتاری ها شده ایم وزندگی برای فرد فرد ما بسی سخت و مشکل شده است درصد امید به زندگی پایین آمده است و درک درستی از هدف خلقت و زندگی تعالی بشری از آرمان های والای انسانی و جود خود نداریم ولی با این همه اوصاف نباید توجیح آورد ، نباید کم آورد ، باید ایستادو جنگید باید زندگی کرد ، باید بندگی کرد ،چون جز این راهی نیست سایر راه ها راه فناست ، باید برای رسیدن به هدف نهایی و اوج تعالی انسانی که چیزی جز رسیدن به زمان موعود و ظهور عظیم وتشکیل حکومت جهانی الهی به رهبری امام عصر (عج) نیست مبارزه کرد.

حیف نیست در این راه جزء خاسرین باشیم ، جزء فنا شده گان؟ ، راهی که در طول تاریخ همه آرزوی بودن در این مسیر و رسیدن به اوج انسانیت و بودن در رکاب ولی حق را داشته اند ، راه وزمان عزت و شرف.

به امید آن روز و به امید تحقق وعده ی الهی و بازگشت انسان به ذات و فطرت پاک و مقامات بالای بشری

به امید ظهور پدرمان،سرورمان ولی خدا آقا امام زمان پسر فاطمه (س) مهدی موعود ابالقاسم (عج)

« اَلهُمَ عَجِل لِوَلیکَ اَلفَرَج »

التماس دعا.

 

منبع : ضد فتنه

www.antisedition.loxblog.com 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:موسیقی یک نیاز ! دارو یا سَم, توسط مصطفی
ظریف هنگام تولد انصرافی ها رومیان زنگی؟ مادرم وزیر و شاه ظریف و احساس پاک!!!!!!!!! اعتدال در فاس گزینه های دور میز کلید شکسته یا دروغ می گید یا بی عرضه اید! دولت راستگویان دولت واداده و ترسو و ببو یعنی ایــن مقاومتی ها حقش هست من دست بندازم این دهن منه جر بدم ؟ انتقاد قیمت باسوادی دولت باسوادان عصبیه؟!!! حقمان است... هان؟! چی شد؟! ترکمنچای 2 تحریم به این کلفتی! خنده های اعتدالی همه چیز باید برا امام زمان (عج) باشه درس عاشورایی ولایتی کجاست که... عاشورا... آقای ظریف مگر معنی flattering را نمیدانید؟! رفتگر محله اندر حکایت مذاکرات وارد آپارت شو بصیرت سلام بر آنانی که با خون خود تاریخ را تا به ابد سیراب کردند مرگ بر آمریکا آهنگ جدید و بسیار زیبای حامد زمانی به روز با وبلاگ استاد رائفی پور: به بهانه سیزده آبان صحبت های عجیب و شاخ دار مهاجرانی در مورد اسرائیل حذف شعار مرگ بر آمریکا عباسی از مذاکره می گوید نظرتون چیه!!!؟؟؟ حرف حساب گزینه ها کو؟ کلیپ_ حساس نشو - قسمت دوم کلمات پرکاربرد سخنرانی‌هایآقایان احمدی‌نژاد (1391) و روحانی (1392) منیژه منم دخت افراسیاب برهنه ندیده تنم آفتاب تزویر و نرمش قهرمانانه به روز با وبلاگ استاد
طراح قالب : { معبرسايبري فندرسک}